Tandem opleiding


Deze opleiding wordt gevolgd met eigen materiaal en bestaat uit:

  • Onbeperkt groundhandling lessen met en zonder motor
  • Genoeg tandem vluchten met radiobegeleiding voor het behalen van de extra aantekening op je KNVvL brevet (minimaal 10 vluchten)
  • Een prof-check ter afronding van je opleiding 
Deze opleiding rond je af met een profcheck bij je instructeur.
Je hoeft aan het einde van deze opleiding dus geen theorie en / of praktijk examen meer te doen. 
 

Je heb al een brevet voor paramotorvliegen en wil je familie en vrienden ook graag mee laten genieten van jou mooie hobby.
Dat is geen probleem nadat je deze tandem opleiding hebt gevolgd!

Omdat het hier niet gaat om en compleet nieuwe paramotor vliegopleiding maar alleen om het verkrijgen van een extra aantekening op je brevet bieden wij je hier een
verkorte cursus voor aan.

Deze opleiding is het vervolg op de basisopleiding voetstart of trikestart vliegen en kan dus alleen gevolgd worden mits je al minimaal een jaar in het bezit bent van een paramotor vliegbrevet. Tevens dien je  al minimaal 70 solo vluchten gemaakt te hebben.


Kosten van deze opleiding: 
€ 500,-

Tevens kan er bij gebrek aan eigen materiaal voor € 75,- euro per uur een complete paramotorset gehuurd worden tijdens het volgen van deze opleiding.
Tandem vliegmateriaal bij ons kopen kan natuurlijk ook, neem gerust eens een kijkje in onze paramotor winkel.

Meer informatie of inschrijven voor deze opleiding:
Bel of mail naar de desbetreffende locatie of vul het contact formulier in op onze contact pagina.

Extra informatie:

  • Of er gelest kan worden is sterk afhankelijk van het weer waardoor de lessen meestal niet ver van te voren gepland kunnen worden.
    Voor het lessen moet het droog weer zijn met een maximale windsnelheid van 25 km per uur.
  • Per dag wordt er € 5,- euro per persoon contant aan de grondeigenaar van het veld bijgedragen, deze bijdrage zit niet bij de opleiding in.
  • Elke leerling die deelneemt aan de opleiding dient een WA paramotor verzekering af te sluiten. De goedkoopste optie hiervoor is bij verzekeraar Saam-Verspieren, dit is een Franse verzekering.
    Een kopie van deze polis moet bij de school afgegeven worden. De kosten daarvan zijn ongeveer €50,- per jaar.
  • Bij aanvang  van de opleiding dien je een eigen medische verklaring in te vullen, afhankelijk van je antwoorden op deze verklaring kan het zo zijn dat je eerst een sportmedische keuring zal moeten doen voordat je aan de opleiding kan gaan starten.
  •  Bij deze opleiding geld een eigen risico van 100%. Dit betekent dat materiaal dat tijdens de cursus stuk gaat door een fout van de cursist, vervangen moet worden.
    Of dit valt te verzekeren moet worden gecontroleerd bij je eigen WA-verzekering
  • Wanneer je deze opleiding doet met eigen materiaal dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je komt lessen met deugdelijk materiaal. 
    Er kan bij deze optie alleen aan de lessen deelgenomen worden met materiaal wat aan de volgende eisen voldoet:
    – De set is geregistreerd/ ingeschreven als luchtvaartuig en beschikt dus ook over een Call-Sign in het scherm (met plakletters in het scherm geplakt of met een vlag achter het scherm).
    – Het betreft een paramotor van een paramotor fabrikant, dus geen zelfbouw.
    – Het scherm moet geschikt zijn voor voor paramotor vliegen, dit betekend dat het een DGAC certificaat dient te hebben. Verder moet het scherm om het jaar gekeurd worden en natuurlijk dien je binnen de gewichtsrange van je scherm te vallen.
    – Er wordt tijdens de opleiding alleen gevlogen met “Beginners” schermen met een classificatie die niet hoger is als  EN/LTF 1-2 of A-B. Als er geen EN- / LTF- classificering voor je scherm is, dan is het naar het oordeel van de instructeur of deze geschikt is voor het lessen.
    – De noodchute is geschikt voor paramotor vliegen en je valt binnen de gewichtsrange van de chute.  Verder mag de noodchute niet meer als 10 jaar oud zijn en moet hij jaarlijks opnieuw gevouwen worden.

    – De paramotor helm moet goedgekeurd zijn voor vliegen en beschikken over radioverbinding waarmee je in contact kan staan met de instructeur.
    – Er wordt gevlogen met een kompas en een hoogtemeter.