Paramotor opleiding voor paragliders

Je heb al een brevet 2 of 3 voor lieren of bergvliegen en wil ook graag leren vliegen met een paramotor? Geen probleem!

Omdat je als paraglider natuurlijk al veel ervaring hebt met het vliegen met een paraglider en al kunt grounhandlen bieden we je binnen de paramotor opleiding een verkort cursusprogramma op maat aan. Je mag dan namelijk de introductiecursus overslaan.

Deze opleiding is alleen beschikbaar voor ervaren paragliders met een vliegbrevet.

Tijdens de eerste les van de opleiding zal de instructeur een inschatting maken van je niveau en aangeven of je inderdaad voor
deze verkorte opleiding in aanmerking komt of dat je toch beter de volledige opleiding kunt gaan doen.
Tevens geld deze verkorte opleiding alleen voor voetstart paramotor. 
Dit omdat trikestart toch wel echt een andere manier van vliegen is als paragliden.

Deze opleiding wordt gevolgd met eigen materiaal en bestaat uit:

Kosten van deze opleiding: € 1750,-

Bij gebrek aan eigen materiaal kun je natuurlijk altijd even een kijkje in onze paramotor winkel nemen, wij hebben een groot aanbod in nieuw en tweedehands paramotor materiaal.

Tevens is het mogelijk om tijdens de cursus voor € 75,- euro per uur een complete paramotorset te huren.

Meer informatie of inschrijven voor deze opleiding:
Bel of mail naar de desbetreffende locatie of vul het contact formulier in op onze contact pagin7

Extra informatie:

  • Of er gelest kan worden is sterk afhankelijk van het weer waardoor de lessen meestal niet ver van te voren gepland kunnen worden.
    Voor het lessen moet het droog weer zijn met een maximale windsnelheid van 25 km per uur.
  • Per dag wordt er € 5,- euro per persoon contant aan de grondeigenaar van het veld bijgedragen, deze bijdrage zit niet bij de opleiding in.
  • Elke leerling die deelneemt aan de opleiding dient een WA paramotor verzekering af te sluiten. De goedkoopste optie hiervoor is bij verzekeraar Saam-Verspieren, dit is een Franse verzekering.
    Een kopie van deze polis moet bij de school afgegeven worden. De kosten daarvan zijn ongeveer €50,- per jaar.
  • Bij aanvang  van de opleiding dien je een eigen medische verklaring in te vullen, afhankelijk van je antwoorden op deze verklaring kan het zo zijn dat je eerst een sportmedische keuring zal moeten doen voordat je aan de opleiding kan gaan starten.
  • De prijs van de opleiding is exclusief examen kosten en voor het behalen van het brevet dient aan het einde van de opleiding een theorie en een praktijk examen te worden afgelegd.
  • Bij deze opleiding geld een eigen risico van 100%. Dit betekent dat materiaal dat tijdens de cursus stuk gaat door een fout van de cursist, vervangen moet worden.
    Of dit valt te verzekeren moet worden gecontroleerd bij je eigen WA-verzekering.
  • Wanneer er wordt gekozen voor de optie alleen opleiding dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je komt lessen met deugdelijk materiaal. 
    Er kan bij deze optie alleen aan de lessen deelgenomen worden met materiaal wat aan de volgende eisen voldoet:
    – De set is geregistreerd/ ingeschreven als luchtvaartuig en beschikt dus ook over een Call-Sign in het scherm (met plakletters in het scherm geplakt of met een vlag achter het scherm).
    – Het betreft een paramotor van een paramotor fabrikant, dus geen zelfbouw.
    – Het scherm moet geschikt zijn voor voor paramotor vliegen, dit betekend dat het een DGAC certificaat dient te hebben. Verder moet het scherm om het jaar gekeurd worden en natuurlijk dien je binnen de gewichtsrange van je scherm te vallen.
    – Er wordt tijdens de opleiding alleen gevlogen met “Beginners” schermen met een classificatie die niet hoger is als  EN/LTF 1-2 of A-B. Als er geen EN- / LTF- classificering voor je scherm is, dan is het naar het oordeel van de instructeur of deze geschikt is voor het lessen.
    – De noodchute is geschikt voor paramotor vliegen en je valt binnen de gewichtsrange van de chute.  Verder mag de noodchute niet meer als 10 jaar oud zijn en moet hij jaarlijks opnieuw gevouwen worden.

    – De paramotor helm moet goedgekeurd zijn voor vliegen en beschikken over radioverbinding waarmee je in contact kan staan met de instructeur.
    – Er wordt gevlogen met een kompas en hoogtemeter.