212

Trikestart Paramotor Opleiding

Een trikestart paramotorpiloot zit in een karretje met 3 wielen (soms 4 wielen) met een paramotor achterop. 

Het brandstofgebruik van de gemiddelde trikestart paramotor  is ongeveer tussen de 3 en 5 liter per uur afhankelijk van het type motor en het type scherm wat er gebruikt wordt. 
Met een standaard brandstoftank van tussen de 10 en 20 liter kan er dus al best lang gevlogen worden.

De gemiddelde snelheid waarmee een paramotor vliegt is zo’n 35 a 40 km/u zonder wind.
Deze snelheid is afhankelijk van het type scherm wat gebruikt wordt, de motor heeft hier geen invloed op.

btr

Adventure Paratrike Pilot

Bij Skywings paramotorschool begint je opleiding tot paratrike piloot altijd met de Adventure Paratrike Pilot training. 
Voorafgaand aan deAdventure Paratrike Pilot training kun je de Open Sky Paratrike Taster volgen,  deelname aan deze Open Sky Paratrike Taster is echter geen voorwaarde om met de Adventure Paratrike Pilot trainin te mogen starten.

Deze cursus wordt gegeven met materiaal van de school en bestaat uit:

  • Onbeperkt groundhandling lessen met en zonder motor
    (hierbij leer je de paramotor vleugel onder controle te krijgen)
  • 3 solo vluchten met radiobegeleiding
  • Of 2 solo vluchten met radiobegeleiding en 1 pedagogische tandemvlucht

Kosten: € 750,-

Meer informatie of inschrijven voor deze opleiding:
Bel of mail naar de desbetreffende locatie of vul het contact formulier in op onze contact pagina.

APPI Paratrike Pilot

De APPI Paratrike pilot training is het vervolg op de Adventure Paratrike Pilot training, hiermee leiden we je op tot zelfstandig trikestart paramotor piloot.

Met deze opleiding stomen we je klaar voor het APPI theorie en praktijk examen.
Je dient wel ‘Adventure Paratrike Pilot training‘ gevolgd te hebben om aan de APPI Paratrike Pilot training deel te kunnen nemen.

Deze opleiding bestaat uit:

  • Onbeperkt groundhandling lessen
  • Genoeg solo vluchten met radiobegeleiding voor het behalen van je KNVvL brevet (minimaal 15 uur en 30 vluchten)
  • Complete theorie opleiding

Kosten: (hierbij kun je kiezen uit drie opties)

  • De All-in concept opleiding en een eigen nieuwe paramotorset  vanaf €14300.-
    Klik Hier om te ontdekken wat dit All-In concept inhoud.
  • Opleiding met huur materiaal, €1750,- voor de opleiding en hierbij is het dan mogelijk om tijdens de opleiding voor € 100,- per uur een complete paramotorset te huren.
  • Alleen de opleiding €1750.-  Je dient dan zelf te zorgen voor eigen materiaal

Extra Informatie

  • Of er gelest kan worden is sterk afhankelijk van het weer waardoor de lessen meestal niet ver van te voren gepland kunnen worden.
    Voor het lessen moet het droog weer zijn met een maximale windsnelheid van 25 km per uur.
  • Per dag wordt er € 5,- euro per persoon contant aan de grondeigenaar van het veld bijgedragen, deze bijdrage zit niet bij de opleiding in.
  • Elke leerling die deelneemt aan de opleiding dient een WA paramotor verzekering af te sluiten. De goedkoopste optie hiervoor is bij verzekeraar Saam-Verspieren, dit is een Franse verzekering.
    Een kopie van deze polis moet bij de school afgegeven worden. De kosten daarvan zijn ongeveer €50,- per jaar.
  • Bij aanvang  van de opleiding dien je een eigen medische verklaring in te vullen, afhankelijk van je antwoorden op deze verklaring kan het zo zijn dat je eerst een sportmedische keuring zal moeten doen voordat je aan de opleiding kan gaan starten.
  • Bij deze opleiding geld een eigen risico van 100%. Dit betekent dat materiaal dat tijdens de cursus stuk gaat door een fout van de cursist, vervangen moet worden. Of dit valt te verzekeren moet worden gecontroleerd bij je eigen WA-verzekering.
  • Wanneer er wordt gekozen voor de optie alleen opleiding dan ben je er zelf verantwoordelijk voor dat je komt lessen met deugdelijk materiaal. 
    Er kan bij deze optie alleen aan de lessen deelgenomen worden met materiaal wat aan de volgende eisen voldoet:
    – De set is geregistreerd/ ingeschreven als luchtvaartuig en beschikt dus ook over een Call-Sign in het scherm (met plakletters in het scherm geplakt of met een vlag achter het scherm).
    – Het betreft een paramotor van een paramotor fabrikant, dus geen zelfbouw.
    – Het scherm moet geschikt zijn voor voor paramotor vliegen, dit betekend dat het een DGAC certificaat dient te hebben. Verder moet het scherm om het jaar gekeurd worden en natuurlijk dien je binnen de gewichtsrange van je scherm te vallen.
    – Er wordt tijdens de opleiding alleen gevlogen met “Beginners” schermen met een classificatie die niet hoger is als  EN/LTF 1-2 of A-B. Als er geen EN- / LTF- classificering voor je scherm is, dan is het naar het oordeel van de instructeur of deze geschikt is voor het lessen.
    – De noodchute is geschikt voor paramotor vliegen en je valt binnen de gewichtsrange van de chute.  Verder mag de noodchute niet meer als 10 jaar oud zijn en moet hij jaarlijks opnieuw gevouwen worden.

    – De paramotor helm moet goedgekeurd zijn voor vliegen en beschikken over radioverbinding waarmee je in contact kan staan met de instructeur.
    – Er wordt gevlogen met een kompas en een hoogtemeter.